Abonneren op feed Laatste blogs
We delen graag onze kennis op het gebied van tijdschriften, websites, apps en digitale magazines met je. Lees hier onze blog.
Bijgewerkt: 2 uur 34 min geleden

Ben jij al in het bezit van een SSL-certificaat?

ma, 03/04/2017 - 10:35

Laten jouw websitebezoekers op een bepaalde manier gegevens achter op je website? Bijvoorbeeld bij het doen van een bestelling of via een contactformulier? Google vindt het van belang dat deze gegevens bij jou veilig zijn. Dit lieten zij in februari 2017 weten middels de aankondiging dat zij waarde gaan hechten aan veiligheid. Het wordt van belang dat je website beschikt over een SSL-certificaat. Dit is een certificaat dat er voor zorgt dat er een veilige verbinding aanwezig is binnen jouw website. In dit artikel leggen we uit welke veranderingen deze maatregel van Google met zich meebrengt.

Ben jij al in het bezit van een SSL-certificaat?

ma, 03/04/2017 - 10:35

Laten jouw websitebezoekers op een bepaalde manier gegevens achter op je website? Bijvoorbeeld bij het doen van een bestelling of via een contactformulier? Google vindt het van belang dat deze gegevens bij jou veilig zijn. Dit lieten zij in februari 2017 weten middels de aankondiging dat zij waarde gaan hechten aan veiligheid. Het wordt van belang dat je website beschikt over een SSL-certificaat. Dit is een certificaat dat er voor zorgt dat er een veilige verbinding aanwezig is binnen jouw website. In dit artikel leggen we uit welke veranderingen deze maatregel van Google met zich meebrengt.

6 trends in online video

vr, 24/03/2017 - 11:15

Consumenten besteden steeds meer tijd aan het bekijken van video’s. Hiervoor gebruiken zij ook meer devices waardoor zij meer focus hebben voor online video dan ooit tevoren. Zo blijkt uit onderzoek door Google dat 85% van volwassenen meerdere apparaten op hetzelfde moment gebruikt. Dit resulteert in meer engagement van het YouTube publiek. Heeft video al een plek in het media plan van jouw bedrijf?

6 trends in online video

vr, 24/03/2017 - 11:15

Consumenten besteden steeds meer tijd aan het bekijken van video’s. Hiervoor gebruiken zij ook meer devices waardoor zij meer focus hebben voor online video dan ooit tevoren. Zo blijkt uit onderzoek door Google dat 85% van volwassenen meerdere apparaten op hetzelfde moment gebruikt. Dit resulteert in meer engagement van het YouTube publiek. Heeft video al een plek in het media plan van jouw bedrijf?

Praktijkcase: bereik een andere doelgroep met een online magazine

ma, 13/02/2017 - 10:01

Het Nederlands tandartsenblad is het vakblad voor tandartsen van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde. Naast het print magazine dat het KNMT tweewekelijks uitgeeft, wil deze organisatie ook haar toekomstige doelgroep, de student-tandartsen, bereiken.

Praktijkcase: bereik een andere doelgroep met een online magazine

ma, 13/02/2017 - 10:01

Het Nederlands tandartsenblad is het vakblad voor tandartsen van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde. Naast het print magazine dat het KNMT tweewekelijks uitgeeft, wil deze organisatie ook haar toekomstige doelgroep, de student-tandartsen, bereiken.

Praktijkcase: digitaal magazine als informatiedocument

do, 02/02/2017 - 15:01

Stichting Zorgzaamverzekerd is een zorgverzekeraar voor iedereen die een relatie heeft of heeft gehad met Defensie. Denk hierbij aan burgermedewerkers, gezinsleden van militairen en veteranen. Jaarlijks is de periode van oktober tot en met december een spannende tijd, omdat dat de periode is waarin zorgverzekeraars hun premies bekendmaken en mensen kunnen overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Praktijkcase: digitaal magazine als informatiedocument

do, 02/02/2017 - 15:01

Stichting Zorgzaamverzekerd is een zorgverzekeraar voor iedereen die een relatie heeft of heeft gehad met Defensie. Denk hierbij aan burgermedewerkers, gezinsleden van militairen en veteranen. Jaarlijks is de periode van oktober tot en met december een spannende tijd, omdat dat de periode is waarin zorgverzekeraars hun premies bekendmaken en mensen kunnen overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

De voordelen van online magazines

di, 24/01/2017 - 14:00

Steeds meer merken kiezen ervoor om online magazines uit te brengen. Het gaat hierbij vaak om een aanvulling op of vervanging van het papieren magazine. Waarom zou je als merk een online magazine uit moeten brengen? Wij geven je 12 redenen.

1. Groot bereik
Met een online magazine kun je een groter publiek bereiken dan met een papieren magazine. Een online magazine kun je eenvoudig via verschillende kanalen onder een grote doelgroep verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, social media, QR-codes en je website. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat lezers het magazine weer gemakkelijk kunnen verspreiden, waardoor je mogelijk een nog groter bereik krijgt dan je in eerste instantie voor ogen had.

2. Hergebruik
Een online magazine kan gemakkelijk hergebruiken, terwijl een papieren magazine maar één keer onder de aandacht komt. Zo verstuur je bijvoorbeeld een tweede e-mail naar degenen die de eerste e-mail niet hebben geopend of maak je in een andere mailing een directe verwijzing naar één van de onderwerpen in het magazine.

3. Meetbaar
Bij een online magazine kun je gemakkelijk de statistieken inzien. Zo kun je meten hoeveel mensen je magazine hebben gelezen, wat ze hebben gelezen en hoe lang ze dit hebben gelezen. Op deze manier weet je welke informatie aansluit bij de behoefte van je lezer. En nog belangrijker: of het magazine heeft opgeleverd wat je ervan verwachtte.  

De voordelen van online magazines

di, 24/01/2017 - 14:00

Steeds meer merken kiezen ervoor om online magazines uit te brengen. Het gaat hierbij vaak om een aanvulling op of vervanging van het papieren magazine. Waarom zou je als merk een online magazine uit moeten brengen? Wij geven je 12 redenen.

1. Groot bereik
Met een online magazine kun je een groter publiek bereiken dan met een papieren magazine. Een online magazine kun je eenvoudig via verschillende kanalen onder een grote doelgroep verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan e-mail, social media, QR-codes en je website. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat lezers het magazine weer gemakkelijk kunnen verspreiden, waardoor je mogelijk een nog groter bereik krijgt dan je in eerste instantie voor ogen had.

2. Hergebruik
Een online magazine kan gemakkelijk hergebruiken, terwijl een papieren magazine maar één keer onder de aandacht komt. Zo verstuur je bijvoorbeeld een tweede e-mail naar degenen die de eerste e-mail niet hebben geopend of maak je in een andere mailing een directe verwijzing naar één van de onderwerpen in het magazine.

3. Meetbaar
Bij een online magazine kun je gemakkelijk de statistieken inzien. Zo kun je meten hoeveel mensen je magazine hebben gelezen, wat ze hebben gelezen en hoe lang ze dit hebben gelezen. Op deze manier weet je welke informatie aansluit bij de behoefte van je lezer. En nog belangrijker: of het magazine heeft opgeleverd wat je ervan verwachtte.  

Verdienmodellen voor je online magazine

do, 19/01/2017 - 13:45

De uitgeefwereld is in beweging. Veel uitgevers zijn op zoek naar nieuwe verdienmodellen voor online content. Wat zijn bijvoorbeeld mogelijke verdienmodellen voor responsive magazines? Wij geven je wat tips.

Responsive advertising
Net als bij print magazines kun je klanten laten adverteren in online magazines. Houd hierbij wel rekening met de responsiveness van advertenties. Advertenties moeten responsive zijn, zodat ze op verschillende apparaten dezelfde boodschap uitdragen.

In online magazines kun je precies zien of je advertentie op een desktop, tablet of mobiel is bekeken. Je kunt meten hoeveel mensen je advertentie hebben gezien of er op hebben geklikt, maar ook hoeveel conversies er zijn uitgekomen. Op deze manier kun je direct zien wat je advertentie oplevert. Naast de meetbaarheid kun je in een digitale advertentie multimediale content zoals video of muziek toevoegen en bijvoorbeeld een call-to-action personaliseren.

Vergroot het bereik van je digitale magazine: 6 tips

di, 10/01/2017 - 09:30

Het maken van een online magazine kost even wat tijd. Dan wil je natuurlijk ook dat zoveel mogelijk mensen je magazine ook echt bekijken. Belangrijk dus om je magazine goed onder de aandacht te brengen. We geven je 6 tips voor de verspreiding van je digitale magazine.

adverteren in online magazines

wo, 04/01/2017 - 16:42

Veel uitgeverijen die aan de slag gaan met online magazines lopen met hun adverteerders tegen problemen aan. Je kunt hier namelijk niet een pagina voor aanleveren en die rechtstreeks doorplaatsen in het online magazine. Hoe werkt dit dan in een responsive digitaal magazine?

7 kenmerken van een online magazine

do, 22/12/2016 - 15:03

Bij de term online magazine of digitaal magazine denken veel mensen aan een bladerbare pdf. Maar deze pdf begint terrein te verliezen. Dit heeft met name te maken met het feit dat de content uit die pdf niet geschikt is voor het lezen op een beeldscherm vanwege de lengte van de teksten en het niet aanpassen van de content aan het scherm. Dat begint te klinken als een website, maar een online magazine is ook weer geen website. Waarin onderscheidt een digitaal of online magazine zich van de bladerbare pdf en websites?

5 toepassingen van digitale magazines voor uitgevers

do, 08/12/2016 - 11:01

Met een online magazine kun je meer dan je denkt. Ondanks dat je waarschijnlijk vermoedt dat het om een digitale variant van een tijdschrift gaat, zijn de mogelijkheden van online magazines eindeloos. Op welke manieren kun je digitale magazines als uitgever toepassen? We zetten de meest interessante vormen voor je op een rij. 

Responsive websites, dit is hét moment

di, 29/11/2016 - 16:03

Nieuws uit het Google-kamp. Geen verrassend nieuws, want dat het deze kant op zou gaan, is al langer duidelijk. Google neemt voortaan namelijk de mobiele website als basis voor je positie in de zoekresultaten. Een mobile-friendly website is vanaf nu dus echt onmisbaar als je nog in de zoekresultaten naar boven wilt komen.

Doehetzelfmagazine.nl, platform voor redactie én bezoekers

vr, 21/10/2016 - 08:00

Doe-het-zelf Magazine is het crossmediale en onafhankelijke platform voor alle doe-het-zelvers in Nederland. Dagelijks biedt het inspiratie, maar zet het de klusser ook aan tot actie. Een crossmediaal platform dat zoveel mogelijkheden biedt vraagt om een goede structuur en een gebruiksvriendelijke online omgeving. Dit zowel voor de bezoeker als de Doe-het-zelf Magazine redactie die dagelijks aan het platform bouwt.

De doorontwikkeling van magazine apps

wo, 19/10/2016 - 08:00

Het gebruik van mobiele devices blijft groeien. Ook in 2016. Daarbij nemen mobiele telefoons met grote schermen, zoals de iPhone 6+, wereldwijd een steeds belangrijkere plaats in. Maar ongeacht het device dat een consument kiest om toegang te krijgen tot zijn favoriete content: voor uitgevers blijft gelden dat zij een autoriteit zijn op bepaalde gebieden.

Vastgoed Media geeft voorbeeld voor doelgroep

vr, 14/10/2016 - 08:00

Vastgoed Media is het crossmediale platform voor woningmakelaars. Vastgoed richt zich met haar media primair op woningmakelaars, zowel verenigd binnen een belangenorganisatie als onafhankelijk. Vastgoed Media helpt makelaars hun meerwaarde te vinden in veranderende tijden en motiveert hen via haar media en events om te innoveren en excelleren.

Hoe maak je een app sucessvol?

wo, 12/10/2016 - 08:00

Misschien heb je nu al een magazine app of ben je van plan er in de toekomst één te laten ontwikkelen. Onthoud dan in ieder geval dat je met het hebben van een app er nog zeker niet bent. Zorgen dat het een succesvolle app wordt (met voldoende downloads) is minstens net zo belangrijk als de ontwikkeling ervan. Dit is waar de marketing van je app om de hoek komt kijken. We vatten de belangrijkste tips op dit gebied  voor je samen:

Pagina's

Neem contact op